מערכות השתקה לפסנתר
שם הכותב: מלניק פסנתרים
תאריך פרסום: 28/02/18
מערכות השתקה לפסנתר

מערכות השתקה לפסנתר

מערכת השתקה לפסנתר? זה נשמע כמו אוקסימורון. הרי כל התכלית של כלי נגינה היא להפיק צליל. למה להשתיק? ובכן, החיים לפעמים טיפה יותר מורכבים. רובנו לא חיים בסביבה מבודדת ולא מנגנים בחדרים אקוסטיים. הפסנתר, הוא כלי בעל נוכחות, גם במובן הפיזי וגם בצלילים שהוא מפיק. כשאדם מנגן בפסנתר שממוקם בבלוק מגורים כל הבלוק שומע. כשמדובר בפסנתרנים מקצועיים שעשויים להקדיש לאימון ונגינה שמונה ואפילו עשר שעות ביום, זה פתח לבעיה.

טכנולוגיה דיגיטלית בכלי אנלוגי

להשתיק פסנתר זה לא כזה עניין טריוויאלי. העיקרון על פיו פועל הפסנתר לא השתנה באופן דרמטי בשלוש מאות השנים האחרונות. הפסנתר הוא כלי אנלוגי שפועל על מנגנון מכני שמורכב מעץ מתכת ולבד, זה לא מכשיר שאפשר להשתיק ולחבר לאוזניות ככה סתם. פתרון אפשרי אחד הוא מעבר לפסנתר חשמלי עם כפתור ווליום וחיבור לאוזניות בדומה למה שיש בכל סמרטפון. רוב הפסנתרנים המקצועיים יראו בהצעה הזו סוג של חילול קודש, ובצדק. מלבד השם והמקלדת מדובר בשתי חיות שונות לחלוטין. לפסנתר חשמלי אין הצבע והמנעד הצלילי שיש לפסנתר, וחוויית הנגינה הפיזית שלו, שונה מאוד מחוויית הנגינה שמעניק הפסנתר. כך, עבור פסנתרן אמיתי, פסנתר חשמלי אינו פתרון.

אחד האתגרים הגדולים שמהנדסים נתקלים בהם זו הטמעה של טכנולוגיה דיגיטלית במערכות אנלוגיות. על פניו מדובר בשתי דיסציפלינות שלא אמורות להתחבר. אבל הביקוש לפתרון הכריח את הממציאים להתאמץ ונמצא הפתרון הטכנולוגי שמאפשר להשקיט פסנתר אנלוגי כלפי חוץ ולאפשר לנגן לשמוע את הנגינה באמצעות חיבור לאוזניות. איך זה עובד?

תכירו את מערכת 'הסיילנט לפסנתר'

מערכות סיילנט עושות את מה שנראה כמעט בלתי אפשרי. מצד אחד הן 'משתיקות' את הפסנתר באמצעות מעצור פיזי המונע מהפטישים להכות על המיתרים ומצד שני הן מחוברות לקלידים עם חיישנים דיגיטליים איכותיים שמתרגמים את הקשת הפסנתרן לצליל ושולחים אליו חיווי לאוזניות. המעבר ממצב 'אנלוגי' למצב 'דיגיטלי' ולהפך מתבצע בהזזת כפתור. ישנם עשרות דגמים שונים של מערכות סיילנט, שקיימים ביניהם הבדלי איכות גדולים אבל כמעט כל המערכות פועלות לפי העיקרון הזה.

למעשה ניתן להתקין מערכת השתקה על כל סוגי הפסנתרים. פסנתרי כנף ופסנתרי קיר כאחד. עלות של מערכת כזו אינה אסטרונומית, אבל חשוב לרכוש אותה מגורם מקצועי שגם מתמחה בהתקנה. בעבר נשמעו טענות שמערכות סיילנט פוגעות בפסנתר. כאשר גורם מקצועי מתקין את המערכת אין חשש כזה. אבל, כמו שציינו חשוב שיעשה את זה גורם מקצועי, ואל תנסו להתקין אותה בעצמכם.

לא רק השתקה

פריצת הדרך שהובילה לפיתוח מערכות הסיילנט לא מסתכמות ברווחת השכנים. הטכנולוגיה הזו הביאה עמה מספר פיתוחים שמשרתים את הפסנתרן באופן ישיר. מערכות סיילנט מסוימות מאפשרות לפסנתרן לערוך 'שיחות ועידה מוזיקליות' ולהתאמן יחד עם נגנים אחרים שיכולים להיות בצד השני של הגלובוס. היא מאפשרת לו להתחבר לרשת ולנגן יחד עם יצירות מושמעות ואפילו פותחו תוכנות לומדה שמאפשרות לימוד ואימון עצמי בפסנתר. במלניק פסנתרים תוכלו למצוא מבחר של מערכות סיילנט מסוגים שונים, ממערכת השתקה בסיסית כמו ה-piano disc quiet time ועד למערכות מתקדמות כמו ה-GENIO Primmum.

חיפוש מאמרים

מאמרים מומלצים
מהיכן מגיעים פסנתרים יד שנייה
מלניק פסנתרים 12.02.20
פסנתרים יד שנייה מגיעים בייבוא ישיר מאירופה ומיפן.  פסנתרים
פסנתרים יד שנייה
פסנתר יד 2 – יתרונות מול מעט מאוד חסרונות
tomer melnik 22.11.18
פסנתרים עומדים הינם כאלו שנועדו לשימוש ביתי, בחללים שאינם יכ
באיזה גיל אפשר להתחיל לנגן בפסנתר?
מלניק פסנתרים 11.03.18
באיזה גיל אפשר להתחיל לנגן בפסנתר? מספרים על מוצרט שלמד לנגן
באיזה גיל אפשר להתחיל לנגן בפסנתר?
המוזיקה והמוח
מלניק פסנתרים 11.02.18
המוזיקה והמוח ב-1993 פירסם חוקר באוניברסיטה בקליפורניה מחקר
המוזיקה והמוח
סוגי פסנתרים
מלניק פסנתרים 02.01.18
סוגי פסנתרים מאז הופיע על במת ההיסטוריה, בראשית המאה השבעה-ע
פסנתר למכירה – על מה לשים דגש בהליך הבחירה?
tomer melnik 28.02.22
אם אתם תרים אחר פסנתר למכירה, באפשרותכם לבחור בין פסנתר חדש
פסנתר יד שניה – מהיכן כדאי לקנות?
tomer melnik 28.02.22
אם אתם מעוניינים לקנות פסנתר יד  שניה, יש לכם 2 אפשרויות עיק
פסנתר למכירה – הדרך לפסנתר הנכון
tomer melnik 28.02.22
יש לא מעט סיבות בגינן יכול לעלות הצורך בחיפוש אחר פסנתר למכי
פסנתר יד שניה – חשיבותה של בחירה נכונה
tomer melnik 28.02.22
אם החלטתם ללמוד פסנתר או שאתם מעוניינים שאחד מהילדים שלכם ית